Spørgsmål og svar

Spørgsmål om bestillingsproceduren

Hvordan bestiller jeg et tapet?

Indtast de ønskede mål i indtastningsfelterne ”Højde” og ”Bredde”. Dette vil i de fleste tilfælde medføre en ændring af billedudsnittet. Udsnittet vises med en blå ramme. Ved hjælp af musen eller fingeren (mobiltelefon & tablet) kan du placere rammen, så billedudsnittet svarer til dine ønsker.
Vores tip: Bestil tapetet, så det er et par centimeter større end væggen. Vægge er ikke altid retvinklede.

Kan jeg også bestille et tapet pr. telefon eller e-mail?

Vi hjælper dig naturligvis gerne med at gennemføre din bestilling. Vi gør dog opmærksom på, at vi ikke kan tilbyde alle betalingsmåder, når du bestiller pr. telefon eller e-mail.

Hvorfor har jeg ikke modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail?

Vi fremsender altid en ordrebekræftelse pr. e-mail, så snart du har afgivet en bestilling. Hvis du ikke modtager en e-mail inden for nogle få minutter, kan der eventuelt være opstået et teknisk problem, eller der kan muligvis være problemer med din e-mailadresse. I så fald bedes du kontakte vores kundeservice.

Kan jeg annullere min bestilling?

Så længe produktionen ikke er gået i gang, har du mulighed for at annullere din bestilling. Send os en e-mail med dit ordrenummer, hvis du ønsker at annullere bestillingen.

Kan jeg ændre min bestilling?

Så længe produktionen ikke er gået i gang, har vi mulighed for at tage højde for dine ændringsønsker. Send os en e-mail med dit ordrenummer, hvis du ønsker at ændre din bestilling.

Kan jeg returnere min bestilling?

Varer bestilt hos Betterwalls fremstilles altid i den valgte målestok på baggrund af kundens individuelle specifikationer. Der er således ingen fortrydelses- eller returret for de bestilte produkter.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har en reklamation?

I tilfælde af mangler ved produktet eller produktionsfejl bedes du straks meddele os dette, helst skriftligt pr. mail til support@betterwalls.com. Medsend så vidt muligt billeder af manglerne. Ved produkter med fejl foretages omgående omlevering uden beregning.


Spørgsmål om betaling og forsendelse

Hvilke betalingsmåder tilbyder I?

Vi tilbyder følgende betalingsmåder: kreditkort (Visa, Mastercard og American Express), PayPal, straksoverførsel, forudbetaling og køb på regning.

Hvor store er forsendelsesomkostningerne?

Hos Betterwalls er fragten altid gratis.

Hvor lang er leveringstiden?

Leveringstiden er 3-5 arbejdsdage.

Hvor kan jeg se leveringsstatus for min ordre?

Når vi har afviklet din bestilling, modtager du en forsendelsesbekræftelse pr. e-mail med et forsendelsesnummer. Med dette nummer kan du til enhver tid spore din pakke.

Kan man også få et tapet sendt til en anden modtager som gave?

Du kan altid angive en afvigende leveringsadresse. På nuværende tidspunkt kan vi ikke tilbyde gaveindpakning.

Hvad kan jeg gøre, hvis leverancen er beskadiget?

Du bedes straks ved modtagelsen undersøge produktet for transportskader. Pakken er forsikret under transporten, og vi foretager i givet fald omlevering. Kontakt os hurtigst muligt i tilfælde af transportskader.


Spørgsmål til produktet

Hvilke egenskaber har fototapeterne fra Betterwalls?

Vi trykker udelukkende på non-woven tapet med en vægt på 122 g/m². Det er et filttapet, som består af cellulose og tekstilfibre. Denne kombination gør tapetet særdeles robust og modstandsdygtigt. Vores filttapeter i dampgennemtrængelig non-woven kvalitet skjuler små revner i væggen og er modstandsdygtige over for stød. De kan afvaskes, er ekstremt lysægte og fri for PVC. Vores non-woven tapeter er kun beregnet til indendørs brug.

Hvordan sætter man Betterwalls fototapeter op?

Der bruges almindeligt tapetklister til tapetsering. Du finder en detaljeret vejledning her.

Hvilket underlag er egnet til tapetsering?

Underlaget skal være tørt, rent, glat og have en vis sugeevne.

Kan fototapetet fjernes igen uden problemer?

Vores non-woven fototapeter kan som regel trækkes af i tør tilstand, uden at væggen tager skade.

Hvor bred er en bane fototapet?

Banebredden er 50 cm. Hvis du eksempelvis bestiller et fototapet med en bredde på 280 cm, leverer vi 5 baner med tryk over hele bredden og 1 bane med 30 cm tryk.

I hvilken opløsning bliver mit tapet trykt?

Vores printere er blandt de mest moderne på markedet, og vi trykker i en opløsning på 2400 ppi.


Spørgsmål om personlige billeder

Hvordan kan jeg bestille mit eget billede som fototapet?

Her kan du gå direkte til vores tapetkonfigurator. I konfiguratoren klikker du bare på knappen ”Vælg fil” for at uploade det ønskede billede.

Hvilke filformater accepteres?

Du kan uploade JPG-, TIFF- og PNG-filer.

Er der grænser for filstørrelsen?

Størrelsen på dit billede bør være mindst 2 MB og højst 500 MB.

Bliver det kontrolleret, om billedkvaliteten er god nok?

Når du har uploadet et billede, tjekkes antallet af pixel automatisk, hvorefter det størst mulige trykformat beregnes. Hvis du ikke kan indtaste det ønskede format, skyldes det, at opløsningen på dit billede er for lav. Hvis du kan indtaste det ønskede format, er opløsningen tilstrækkeligt stor. Desuden kontrollerer vores grafikere hver fil før tryk. I tvivlstilfælde vil du altid blive kontaktet.

Hvad sker der med mit uploadede billede efter produktionen?

Efter endt produktion gemmer vi din billedfil i fire uger. Det sikrer, at vi straks kan starte en ny produktion, hvis produktet skulle blive beskadiget, eller hvis der skulle ske en fejl ved opsætningen. Efter de fire uger slettes dine billeder permanent fra vores servere.


Har du andre spørgsmål?